Prikaži iskanje
Skrij iskanje

Na zemljevidu trenutno ni prispevkov.

Študenti Filozofske fakultete Univerze v Mariboru opravljajo svoje terenske študijske aktivnosti pod vodstvom mentorice Ane Vovk Korže na ERM poligonu v Modražah. Obiskali smo jih in se prepričali, da je izkustveno učenje na poligonu pravi pristop k izobraževanju mladih.

Nekaj mesecev prej so bili na poligonu tudi dijaki Biotehniške šole iz Maribora, ki so v sklopu praktičnega pouka zasadili rastlinsko čistilno napravo. Oglejte si nekaj fotografij iz terenskih vaj.

Video transkript

Kako izgledajo mrtvica, akumulacijsko jezero in drenažni jarek? To in še več so spoznavali študenti geografije mariborske Filozofske fakultete, ki so predavalnico za nekaj časa zamenjali z naravo.

Amadeja, študentka: Ker marsikdo pozna teorijo, ne zna pa si praktično razložiti nekega pojava ali procesa, tako si pa veliko bolj zapomniš in doživiš tisto, kar je drugače na papirju.

Prav s tem razlogom je bil v Modražah vzpostavljen izobraževalni poligon, ki združuje 24 edukacijskih okolij za naravne ekosisteme, dokazovanje njihovega delovanja, funkcij in pomena za človeka.

Prof. ddr. Ana Vovk Korže, vodja projekta Učilnica v naravi: Izobraževalni poligon je območje skupaj osmih hektarjev, sedaj uporabljamo 3 hektarje, kjer prikazujemo nove pristope reševanja aktualnih problemov, kot so: čiščenje odpadne vode, zaustavljanje erozije, povečevanje biomase, uporaba fitoremediacijskih rastlin za čiščenje zemlje, … Torej probleme, ki jih imamo sedaj, rešujemo na nov način – brez kemije, brez električne energije, temveč z novim znanjem. Tukaj lahko uporabniki dobijo neposredno izkušnjo, ker sodelujejo zraven. Izobraževalne institucije pa se dobro zavedajo, da klasičen pouk v predavalnici ni dovolj. Učenci potrebujejo izkušnjo v naravi, da lažje razumejo določene procese in pojave.

Prof. ddr. Ana Vovk Korže, vodja projekta Učilnica v naravi: Šole so to takoj pozitivno sprejele, tudi Ministrstvo za šolstvo in šport in uvrstili v učne načrte, programe, tako da je to zdaj vse obvezni del vsebin.

Tako so si poligon, h kateremu sodi še lična učilnica, nedavno ogledali tudi študenti geografije. Najprej so se poglobili v teorijo, brez katere seveda ne gre, nato pa si naučeno ogledali še na terenu.

Prof. ddr. Ana Vovk Korže, vodja projekta Učilnica v naravi: Današnje vsebine so bile prepoznavanje okoljskih dejavnikov, ki jih seveda prepoznavamo tukaj, kjer so lahko jih občutili, hodili, z vonjavami, s sluhom zaznavali šum vode, potem gibanje dreves …

Amadeja, študentka: Najbolj smo danes po moje doživeli to, koliko vlage lahko vpije zemlja oziroma koliko vode vpije v sebe in kaj pomeni tista namočenost, kajti marsikomu je zdrsnilo, ko smo hodili po gozdu. Pa nekdo z mesta sploh nima občutka kaj pomeni, ko se naredi npr tisti premaz na prsteh oz. na tleh v gozdu.

Kot smo kritično preverili, so si študenti res marsikaj zapomnili. Kaj je tukaj za nama?

Matej, študent: Tu vidimo ribnik, na vrhu so trije bazeni v katerih se voda prečiščuje …. Mislim, da sme izvedel kar precej novega. Prej je bilo vse v teoriji, nič prakse, da bi to videli neposredno na terenu, tako da je moja oseba predstava o teh zadevah seveda boljša kot je bila prej.

Prof. ddr. Ana Vovk Korže, vodja projekta Učilnica v naravi: Študenti so zelo navdušeni. Jaz sem pravzaprav tudi z njimi oblikovala celotni program. Cel semester bomo tukaj, petke imamo na razpolago za to in sem seveda dala na izbiro – pol tukaj, pol v predavalnici, a so se odločili da ne pol pol, temveč vse tukaj.

Glede na to, da so študenti prostovoljno podaljšali čas predavanj oz. učenja v naravi, jim tovrstni način pridobivanja znanja zares ustreza. Kako pa jim bo le-to koristilo pri opravljanju svojega bodočega poklica?

Ivo, študent: Čez nekaj let vidim sebe predvsem v vlogi profesorja, da bi mlajše ljudi oz. učence spodbujal na enak način naj živijo z naravo, naj naravo čim bolj ohranjajo v takšnem stanju kot je.

Objavil Urednik,
Kategorije: Poljčane, Učni poligon Modraže, Videoreportaže | Comments Off

Komentarji so zaprti.